Van Vancouver Island naar het vasteland

20 september 2013 - Vancouver, Canada

Na 2 mooie weken op het eiland werd het nu tijd om de koffers weer te pakken.

We brachten de huurauto terug en de eigenaar was zo vriendelijk om ons bij de ferry af te zetten. Elk uur gaat er een ferry naar het vaste land en in 1,5 uur varen ben je weer aan de andere kant.

Met de bus verder naar Delta, een voorstad van Vancouver, naar het huis van Frank en Sandy die inmiddels in ons huis zijn gearriveerd. Mooi huis met zwembad. Ligt alleen in een erg drukke wijk. Vliegtuigen, bussen, treinen en heel veel auto’s……… da’s wel effe wennen na het stille huis op het eiland. Inmiddels slapen we op het waterbed in de slaapkamer in de basement. Hier is het zowiezo koeler en stiller.

Leuk om na 3 jaar weer terug te zijn in Vancouver, alleen dit is een hele andere wijk als Coquitlam waar we toen waren. Daar wonen veel Chinezen en blanke Canadezen, hier wonen overwegend Sikhs ( uit India) De oudere mensen dragen nog hun orginele Indiase kleding, dus de mannen de tulband (zij hebben vaak haar tot op de grond, wat ze heel kunstig oprollen onder hun tulband) en de vrouwen hun sari’s. De jongeren dragen ook hier jeans en sweatshirt dus dat tijdperk is ook al haast afgelopen.

Het voordeel van al die verschillende culturen om je heen is dat je overstelpt wordt met restaurantjes met menukaarten uit alle delen van de wereld.

We waren vorige keer hier in de herfst en de winter, dus het groene Vancouver met overal bloemen is prachtig. Stanleypark met de dikke bomen aan de oceaan ligt ook helemaal in de bloemperken. Het lijkt alleen wel of het steeds drukker wordt hier. Als je met de auto de stad in gaat ben je wel een uur onderweg, dus we gaan weer met de Skytrain.

We waren op een zaterdagavond uitgenodigd bij Claus en Rosemary die vorig jaar zomer in ons huis waren. Het was een heel gezellige avond en ze hadden lekker voor ons gekookt

1. Ruud:
    20 september 2013
    Veel plezier daar in het "bloemige "Vancouver !
    Anneke en Ruud
  2. Gonny Kessels:
    20 september 2013
    het zal wel wennen zijn te slapen in een waterbed.ook dat is weer wat anders .Veel plezier .Hartelijke groeten Gonny
  3. Wouter:
    21 september 2013
    Weer mooie varhalen. Geniet er nog maar van want ook in Vancouver zal de herfst snel beginnen.
  4. Robert en Maria:
    22 september 2013
    Geniet en zorg dat je het tijdperk niet versneld. Doe een sari aan Annemarie en zet een tulband op Ad, en voorlopig niet meer naar de kapper als de haren tot aan de grond moeten groeien.

Groeten,

Van María en Robert
  5. Robert en Maria:
    22 september 2013

Bovenstaande link geeft een filmpje weer waar we nu druk mee bezig zijn om de bijenstand te verbeteren.
    Groeten,

Robert
  6. Harrie en Riky:
    24 september 2013
    Hoi Ad en Anne-Marie,
    Leuk dat jullie weer mooie ervaringen hebben, kun je later nog eens van genieten, dus dubbel op. Groetjes Harrie en Riky