Lakeland

31 december 2015 - Lakeland, Florida, Verenigde Staten

Tja als je verkeerd instapt in je kano kun je zomaar in de Suwanneeriver terecht komen en voel je meteen dat het water lekker warm is. Gelukkig zitten hier geen alligators dus dat is ook weer goed afgelopen.

Vanuit het huis aan de rivier maakten we allerlei uitstapjes naar nationale parken in de omgeving en naar de golf van Mexico. Het is erg mooi hier maar na 2 weken hebben we deze omgeving helemaal gezien dus werd het tijd voor Lakeland.

We reden naar het afgesproken punt op de tolweg en leverden de auto van Willy weer af. Rick en Dottie stonden hier op ons te wachten en zo arriveerden we binnen de korste keren in hun gezellige kersthuis. Prachtig versierde kerstboom, kransen en Dottie’s verzameling kerstmannen stonden overal uitgestald.

De volgende morgen vertrokken ze alweer met een overvolle wagen compleet met papegaai en hond naar hun andere huis. Jammer dat ze alweer weggingen want Rick en Dottie zijn eigenlijk vrienden geworden. Dit is de 3e keer dat wij hier zijn in Lakeland en zij zijn al 2 keer in ons huis geweest.

Toen wij hier aankwamen was er een koufront in Florida en was het ijskoud, maar nu is het al 2 weken erg warm (29 gr.) met een hele hoge luchtvochtigheid. Maar ja het weer is in de hele wereld van slag.

Lakeland is een behoorlijke stad in het midden van Florida. We hebben in 2011 alle bezienswaardigheden wel gezien in deze omgeving dus is het heerlijk om hier in de serre te zitten die helemaal van gaas is zodat je buiten zit maar toch uit de zon en zonder ongedierte wat je lastig valt. We hebben het afgelopen jaar zoveel gereisd en gezien dat het fijn is om gewoon hier te zijn en te lezen of te computeren en naar de top 2000 te luisteren. We hebben hier heel goed internet dus we kunnen het nieuws in Nederland weer volgen (waar je niet blij van wordt) en met Netflix kunnen we films en series kijken.

Op kerstavond zijn we naar een presbyteriaanse kerstviering geweest met een mooi koor. Ze projecteren de teksten van de christmascarols op de muur dus je kunt alles meezingen. Ze hebben hier maar een kerstdag en dan is het doodstil op straat, maar de dag erna is het dan ook meteen afgelopen. Alle kerstspullen gaan in de uitverkoop.

Nou we gaan maar eens een lekkere salade maken voor de lunch. We hebben een Aldi gevonden die mijn merk chocolade verkoopt en een heleboel ander gezonde dingen. Ad gaat de laatste sinaasappels van Rick’s boompje plukken om te persen.

Er is veel gebeurd dit jaar. We hebben prachtige reizen gemaakt, aardige mensen ontmoet maar ook een (schoon)zus verloren en 2 vriendinnen die ziek zijn, we hopen dat ze snel herstellen.

Wij wensen jullie allemaal een fantastisch uiteinde en goed begin. Heel veel geluk en gezondheid voor 2016 !

Anne-Marie en Ad

1. Ed en Annemieke:
    31 december 2015
    Hoi beste buurtjes,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Echt prachtig wat jullie allemaal meemaken. Een beetje jaloers zijn we wel. Hier in de Pasakker gaat t allemaal z'n gangetje. Ik ben erg blij met de parkeerplaats voor de deur :) we wensen jullie een fijne jaarwisseling en nog veel plezier met het vervolg van jullie reis,
    Hartelijke groeten, Ed en Annemieke
  2. Petra:
    31 december 2015
    Hoi Ad en Annemarie,

Voor jullie ook een gezellige jaarwisseling en vooral een goede gezondheid en veel reisplezier gewenst in 2016!
  3. Martha:
    1 januari 2016
    Gelukkig en vooral een gezond nieuwjaar
    ga vooral zo door wij gaan hier rustig verder met ons leventje
    en blijven jullie volgen.
  4. Jan en Marende:
    1 januari 2016
    weer leuk om jullie verhaal mee te beleven. ook voor jullie uiteraard alle goeds voor het komende jaar met bovenal een goede gezondheid, en natuurlijk heel veel reisplezier...
  5. Renee & Clemens:
    1 januari 2016
    Happy New Year!! En laat ons nog maar lang genieten van jullie leuke verhalen.
  6. Jacqueline:
    3 januari 2016
    Ook voor jullie een Happy New Year!
  7. Jos:
    3 januari 2016
    Annemarie & Ad,

Het allerbeste voor 2016!!

Groeten van Monique, Koen, Stan, Bart & Jos
  8. Tony Peters:
    4 januari 2016
    Jullie ook vanuit ´n zonnig Zeeland de allerbeste wensen en ´n gezond 2016! Veel reisplezier!
  9. Renee & Clemens:
    6 januari 2016
    Wat jammer dat wij niet thuis waren! Thx voor het telefoontje en geniet nog lekker daar!