Laatste week in Vancouver

6 oktober 2013 - Brentwood Bay, Canada

Na de Rockys was het water in het zwembad te koud om in te zwemmen.

Het werd duidelijk herfst en helaas kwam deze met een storm uit Alaska, met 5 dagen regen, een ijskoude wind en temperaturen die niet meer boven de 12 gr. kwamen.

Het regende aan een stuk door, dus mooi weer om eens wat musea te bekijken.

O.a. het prachtige Antropologische museum waar ook veel kunst van de First Nations te zien is. Verder het Vancouver museum met de geschiedenis van de stad, van het prachtige regenwoud waar nu alleen het Stanleypark nog van over is tot de drukke miljoenenstad die Vancouver nu is met inwoners vanuit de hele wereld.

Dat Canadezen niets om kleding en uiterlijk vertoon geven wisten we al maar dat werd wel erg duidelijk toen er tijdens deze regenperiode een limousine stopte voor het museum waar 5 bruidsmeisjes uitstapten op hoge hakken. Hierna volgde de bruid………haar trouwjurk onder haar arm en jawel ze droeg hoge rubberlaarzen…

In Canada heb je weinig meer nodig dan wat lange broeken en t-shirts met fleecevesten want je leuk aankleden voor een etentje komt hier maar zelden voor.

Toen de zon weer tevoorschijn kwam reden we nog eens naar Noord Vancouver, naar het prachtige Lynncanyon, met de bomen bedekt met mos en de rivier met het helderste water wat je ooit hebt gezien.

Van hieruit reden we de “Sea to Skyhighway” dit is een autoweg die geheel gemoderniseerd is in 2010 voor de Olympische winterspelen. Prachtige weg met uitzichten over de innlet.

Toen werd het tijd om het huis van Sandy en Frank weer te gaan verlaten.

We gingen een dag later met de auto van Anne naar Vancouver Island want door de storm waren er diverse overtochten geannuleerd. De rust was weergekeerd op het water en we zagen zelfs een mager zonnetje. Vanuit de haven is het maar 10 minuten rijden naar het prachtige huis van Anne en Earl. Het ligt direct aan de innlet in een grote tuin met oude bomen. Wat een rust….stilte….heerlijk. Na het drukke Delta in Vancouver met de geluiden van vliegtuigen, treinen, bussen en auto’s is het hier zalig.

Dit is al het 5e huis waar we verblijven in Canada (incl. 2010) en het 3e op Vancouver Island, maar de ligging van dit huis is super. Vanuit alle ramen van dit huis heb je uitzicht op de innlet waar altijd wat te zien is, boten, kayakkers, vissers enz.

Eindelijk ook weer vogels in de tuin. In de dode boom van de buren zaten 2 enorme spechten te pikken in het hout. Ongelofelijk wat een grote beesten. Ze zaten mooi in het licht dus ze lieten zich goed fotograferen. Ook eekhoorns zitten hier veel. Je ziet regelmatig zo’n mooie pluimstaart door de bomen schieten. Toen we gisteren thuiskwamen uit Victoria liepen er 3 herten in de tuin die op hun gemak de crabappelboom van Earl aan het leegeten waren.

1. Ruut en Trees:
    6 oktober 2013
    Hoi Anne-Marie en Ad,
    Weer genoten van jullie verhaal. Jullie halen het leuk aankleden om uit eten te gaan wel weer in want we gaan met z'n viertjes beslist wel weer 'n keertje naar een gezellig restaurant. De afreisdatum komt in zicht dus geniet nog maar zoveel mogelijk.
    Houdoe!
  2. Jan en Marende:
    9 oktober 2013
    Hoi Anne-Marie en Ad, weer leuk geschreven verhaal zodat wij het kunnen mee beleven.....Weet niet meer precies wanneer datum thuisreis volgt.? Voorzover mogelijk kom ik jullie wel even halen Heeze......laat maar even weten via mail... lieve groetjes,
    Marende en Jan
    ps. en nog lekker genieten uiteraard
  3. Gonny Kessels:
    12 oktober 2013
    Wat een geweldig verhaal .zo geniete we er ook van. dank je wel en nog een fijne voortzetting groetje sGonny
  4. Tony Peters:
    13 oktober 2013
    Hoi Ad en Anne-Marie, mooi verhaal wij zijn weer aangemeld dus blijven we weer mooi op de hoogte! Gr. Tony en Riet,..