Kerst in de tropen

23 december 2012

Eindelijk hebben we eens tijd om jullie wat te laten horen over onze reis naar Brazilie.

Op een cruiseschip is internet erg duur en traag dus nu we rustig an zee zitten en er een computer staat is dat wat eenvoudiger.

Vanuit Savona in Italie vertrokken wij per cruiseschip: de Costa Favolosa naar Toulon.

Marseille had de haven gesloten wegens het slechte weer, de regen kwam met bakken uit de hemel.

Volgende aanleghaven was Gibraltar, Lissabon, Funchal, Tenerife en van hieruit via de Kaapverdische eilanden de Atlantische oceaan over en in 5 zeedagen voeren we naar Noord Brazilie. Het werd steeds warmer hoe verder we de oceaan opvaarden en de kleding uit het koude Europa kon worden verruild voor bikini en shorts.

In Brazilie bezochten we Recife met Olinda, een prachtig plaatsje ontdekt door de Nederlanders in 1654 en weer overgenomen door de Portugezen.

Verder Maceio, Salvador de Bahia en Ilheus.

Prachtige kleurrijke koloniale huizen, barokke kerken met veel bladgoud en dames in klederdracht met hoepelrokken.

Schitterende witte stranden met palmen.

We kwamen aan in Rio de Janeiro waar we 3 nachten verbleven.

We gingen met de kabelbaan naar boven op de Suikerberg en uiteraard ook aan de andere kant van Rio de Corcovado (Christusfiguur) met geweldige uitzichten.

Ons hotel lag in de buurt van het Copacabanastrand waar je elke avond een terrasje kon pakken. In Rio werd het pas donker om 19.30 uur.

Met een binnenlandse vlucht vlogen we van Rio naar Natal waar we werden opgewacht door een taxi van ons hotel in Pipa.

We logeren 6 dagen in het Thalassohotel en 7 dagen in Ocean view.

Schitterende witte stranden, zandduinen waar ze met buggy´s rondscheuren, kamer met balkon in het tropisch groen en s´´avonds heerlijk eten in het drukke Pipa.

Dit voor Braziliaanse begrippen piepkleine plaatsje wat eigenlijk een badplaats voor Brazilianen is bestaat maar uit een straatje vol met restaurants met een uitstekende kwaliteit en wat winkeltjes.

Brazilianen zijn bijzonder aardige mensen, alleen ze proberen contact met je te leggen, maar spreken geen woord Engels, Duits of Frans. Heel jammer want het is zo leuk om eens wat over hun manier van leven te horen.

Op nieuwjaarsdag vliegen we weer naar Amsterdam.

Foto;s houden jullie van ons te goed want Ad heeft de verkeerde kabel meegenomen.

Wij wensen jullie een fijne kerst (een groene lazen we wordt voorspeld) en een heel goed 2013. Bedankt voor jullie digitale kerstkaarten en tot ziens weer

groetjes van Ad en Anne-Marie

1. Jan en Marende:
    23 december 2012
    Hoi Anne-Marie en Ad,.....wat een fijne verrassing om toch wat van jullie te horen(lezen) . Wat een belevenis om tijdens de kerst in de tropen te zitten.......met shorts en bikini......Hier is het gewoon kl.....weer, wel zacht maar regen,...regen,...en nog eens regen......We gaan langzaam richting Kerst...Marende heeft veel gewerkt en is gelukkig morgen en 1e en 2e kerstdag lekker thuis......meisjes komen en gaan nog naar West-Brabant. Genieten jullie maar lekker daar en denk nog even aan ons.......VEEL PLEZIER....eet smakelijk daar tijdens de komende kerstdagen en vast alle goeds voor 2013.....met BOVENAL een goede gezondheid.....TOT volgend jaar.......
  2. Renee & Clemens:
    23 december 2012
    Hallo allebei, wat heerlijk om weer iets van jullie te horen.
    Geniet nog van de laatste paar daagjes in de zon want hier is het......snertweer! Fijne Feestdagen en de aller- aller- allerbeste wensen voor een gezond en reislustig 2013! Renee & Clemens
  3. Lenny:
    23 december 2012
    Blijf genieten!! Prettige feestdagen en een voorspoedig 2013.
    Tot???
    Knuffel,
    Lenny
  4. Tiie en Elly:
    Hallo beste mensen.
    Wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat en dat jullie zo genieten van deze reis.
    Jullie hebben het dan ook wel verdiend! Wij wensen jullie fijne feestdagen en 'n goed 2013.
    Tot ziens, Tinie & Elly
  5. Petra:
    Hoi Ad en Annemarie,

Wat hebben jullie weer veel gezien! Ja, en kerst vieren met de zon hoog aan de hemel is een heel andere beleving dan hier in Nederland.
    Vannacht vertrek ik met Sebastiaan ook naar warmere oorden. Ik heb alleen een zenuw bekneld zitten in mijn bekken en dat is erg pijnlijk bij het zitten, dus neem maar een flinke dosis paracetamol mee tijdens de vlucht en hoop dat het eerdaags vanzelf weer over gaat zoals het een paar dagen geleden ook zelf gekomen is.
    Fijne dagen en geniet er nog even van!
  6. Trudy en Hans:
    Beste Ad en Annemarie,
    Fijn dat jullie weer kunnen genieten van de reis, wijj wensen nog een goede reis en fijne feestdagen., groetjes Trudy en Hans.
  7. Ruut & Trees:
    28 december 2012
    Hallo Ad en Anne-Marie. Een wel heel late reactie van ons maar we hebben een heel goede reden. Ik ( Trees ) heb in plaats van op 31 december al op 17 december een compleet nieuwe linker heup gekregen. Het is nu 11 dagen later: de hechtingen zijn vanmorgen verwijderd, mijn been was enorm dik geworden en wordt nu elke dag dunner, het bewegen van het been wordt ook steeds beter, de spieren ( waarvan sommige doorgesneden en sommige opzijgelegd etc ) hebben een enorme opdonder gehad en dit zal veel tijd en oefeningen vergen om weer normaal te kunnen funktioneren. Kortom: Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis geleden en broeder Ruut heeft zijn handen nu vol aan mij. Hij krijgt van mij een tien met een griffel. Dit is nu weer mijn eerste korte zit aan de laptop. Het gaat me redelijk af. Bedankt voor jullie verhaal. We zullen elkaar weer snel zien in het nieuwe jaar hoop ik. Geniet nog maar van het mooie weer en alles er omheen. Liefs Trees en natuurlijk ook van Ruut ( broeder Ruut ).
  8. Gonny Kessels:
    30 december 2012
    Zoals ik het allemaal heb gelezen ,maken jullie het wel heel goed.Ik denk dat het wel raar is met kerst in de zon te liggen.Maar ook dat zal wel wennen zijn. nog bedankt voor de felicitatie met mijn verjaardag. geniet nog even want het is zo nieuwjaar groetjes Gonny
  9. Albert & Nicole:
    11 januari 2013
    Hallo Ad & Anne-Marie,

Hier dan een berichtje van ons, die twee uit het Thalassa Hotel, Pipa.
    Allereerst nog de beste wensen voor het jaar 2013!
    Hebben jullie een goede terugvlucht gehad?
    Wij zijn eergisteren teruggekomen, wel weer even wennen aan
    het natte, koude weer hier.
    Wij zouden het leuk vinden om de foto te ontvangen waar jullie het over hadden.
    Hebben gelijk via de weblog jullie camperunit bekeken, gaaf ding hoor!

Heel veel groetjes van Albert & Nicole