Hi Vancouver there we are again!

26 augustus 2013 - Victoria, Canada

Hallo allemaal,

Tjee alweer zondag vandaag en ik heb nog niet eens laten horen dat we goed zijn aangekomen in Vancouver.

De tijd gaat zo snel en met alle nieuwe indrukken erbij lijkt het nog sneller te gaan.

We hebben een lange maar prima vlucht gehad.

Jan bracht ons naar Heeze (bedankt Jan!) en dat scheelt een hoop gesjouw.

We waren binnen de korste keren op Schiphol en een shuttlebus bracht ons na ons overnachtingshotel. Super geregeld. Na een goede nachtrust al om 6.00 uur naar de luchthaven voor de 10 uur durende vlucht naar Houston USA.

We vlogen met United, een Amerikaanse maatschappij. Ongelofelijke stewardessen

In een gloednieuw uniform (zwart) in leeftijd variërend van 60 tot 70?

Tegen de passagiers waren ze erg amicaal. Ze gingen o.a. op de leuning van iemands stoel zitten om een praatje te maken. Vreemd, maar in de US is ons al vaker opgevallen dat mensen tot op hoge leeftijd doorwerken.

In Houston stopover van 4 uur. We waren op Schiphol al zeer grondig gecontroleerd, maar dat deden ze hier nog eens dunnetjes over.

Na nog een vlucht van 4 uur kwamen we eindelijk aan aan de andere kant van de wereldbol.

Overnacht in een vreselijk airporthotel en de volgende morgen waren we zo vroeg op dat we de bus naar de ferryterminal namen en meteen de ferry naar Vancouver Island die er 1,5 uur overdoet naar de overkant.

Sandra schrok zich dood toen ik belde dat we er aankwamen want we waren 2 uur te vroeg.

Jim kwam ons halen en stelde voor meteen de huurauto te gaan halen die ze voor ons besteld hadden. Daar hadden we niet opgerekend. Een spilsplinternieuwe Mazda in gifgroen stond voor ons klaar. Zo’n kleur auto rijdt hier in heel Canada niet rond dus we vallen wel op.

Sandra had voor de lunch een echtpaar uitgenodigd waarvan Anke een Nederlandse is die getrouwd is met een Canadees.

De timing van deze lunch was niet best, want na zo’n reis ben je niet echt in staat om een beleefd Engels gesprek te voeren.

Vancouver Island is niet nieuw voor ons. In winter 2010 hebben we in het noorden een paar weken gelogeerd en ook in Victoria, de hoofdstad van het eiland.

Nu zitten we ongeveer 30 km van Victoria in Sidney.

Sidney is een leuke plaats met een haven aan de Inside Passage (dit is het water tussen Vancouver Island en het vaste land) Er is een leuk centrum op 5 minuten fietsen van het huis.

Ad heeft een middagje gesleuteld aan de 2 fietsen en nu kunnen we op pad. Alleen zo’n helmpje heb ik nog niet opgezet, dat zie ik niet zo zitten.

Het weer is tot nu toe prachtig, dit eiland heeft een heel prettig klimaat en er groeit en bloeit hier van alles. Jim heeft ook een groente tuin en Ad komt regelmatig binnen met de oogst.

Een handje frambozen, aardbeien, een paar appels en ook al snijbonen.

Jammer dat deze mensen zo weinig pannen in hun keuken hebben.

Normaal neem ik altijd een wok en een koekenpan mee maar deze keer niet.

We nemen altijd van alles mee van thuis. Schort en theedoeken vindt je meestal niet en ook een paar van je eigen messen is wel handig.

Gisteravond waren we uitgenodigd bij Earl en Anne. Dit is een ouder echtpaar wat 2 jaar geleden in Someren was en zowat de hele omgeving per fiets heeft uitgekamd.

Earl had pas een nieuwe heup en zei dat het beste wat hij kon doen was zoveel fietsen in Someren want dat had hem super snel laten herstellen. Ongelofelijk sportieve mensen.

Earl en Anne wonen in een plaatsje hier vlakbij en we gaan in oktober 3 weken op hun huis passen. Ze hadden een heerlijke barbecue klaargemaakt met heilbot en zalm en een spinaziesalade. Na het eten gingen we met hun boot (wonen aan de inlet) richting de Butchart gardens waar s’zomers vuurwerk wordt afgestoken op zaterdagavond.

We zaten 1e rang. Supermooi vanuit de boot op het water. Gigantische echo vanuit de bergen.

Dit weekend was er ook de Flavourtrail. Dit is een jaarlijks terugkerend evenement op het eiland waar allerlei mensen hun deuren en tuinen openen om je kennis te laten maken met hun producten. B.v een farm met een lunchroom met heerlijke lunchspecialiteiten, allemaal zelf gemaakt. Jams van eigen fruit enz. De kerk had ook open huis en enkele dames serveerden thee met scones. Is altijd leuk om met huizenruil mee te doen met de plaatselijke activiteiten. Dus wij vermaken ons wel weer zoals je ziet.

1. Tony Peters:
    26 augustus 2013
    Hallo Ad en Anne-Marie, bedankt voor het reisverhaal jullie hebben al veel gedaan in zo´n korte tijd en overal gastvrij ontvangen,wij zijn net weer terug uit Zeeland voorlopig onze laatste keer tot Oktober maar het weer was voortreffelijk en Sail De Ruiter was geweldig zo´n 350 foto´s geschoten van al die prachtige oude zeilboten,wij vertrekken a.s. zaterdag om 13.30 uur naar Vancouver met Air Transat en landen dan om 16.05 Canadese tijd we hebben er zin in! Jullie heel veel plezier en mooi weer dan hebben wij het ook! Groeten van Tony en Riet,..
  2. Gonny Kessels:
    Hallo Annemarie en Ad.
    Het is weer een mooi verhaal kort maar krachtig zullen we maar zeggen. genieten jullie maar nu gaat het nog .Nog veel plezier gr gonny.
  3. Ruut en Trees:
    26 augustus 2013
    Jullie zijn bijna weer met jullie kontjes in de boter gevallen. Prima onthaal, luxe nieuwe auto, prima barbecue, mooie boottocht. Kortom jullie verblijf zal beslist weer fantastisch gaan worden. Ga zo door en we volgen jullie avontuur met veel plezier.
    Groetjes,
    Ruut en Trees
  4. Petra:
    Hoi Ad en Annemarie,

Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen!
    Veel plezier nog komende tijd in Canada.
  5. Remco en Patricia:
    26 augustus 2013
    Goed om te lezen dat het goed gaat, nog een fijne vakantie toegewenst!

Groeten van de overburen!
  6. Robert en Maria:
    26 augustus 2013
    Als ik 70 zou zijn en 10 uur moest lopen en staan zou ik ook graag op veel momenten op de leuning gaan zitten om de benen wat rust te gunnen.
    Hoe krijg je een wok van een meter en 50 cm diep in de koffer, ik zou die niet meenemen. Gewoon de groenten meenemen uit de tuin en naar de lokale Chinees en om korting vragen omdat je eigen groenten meeneemt om te wokken.
    Het is niet te geloven elke week vuurwerk op zaterdagavond.
    Hier praat men over afschaffing over die ene keer per jaar met oudjaar. Thee met scones , ik weet niet wat dit is maar ik hoop geen Stones,

Heel veel plezier en geniet van alles.

Groeten,

Robert
  7. Jan en Marende:
    26 augustus 2013
    Hoi Anne-Marie en Ad, allereerst natuurlijk bijzonder graag gedaan ( Heeze ) Jullie auto weer netjes voor de deur geparkeerd en staat gereed voor gebruik. Goed te lezen dat jullie goed zijn aangekomen na zo een verre reis. Hopelijk hebben jullie onze lieve groeten overgebracht aan Anne en Earl. Al weer twee jaar geleden.....wat vliegt de tijd. Wij wensen jullie heel veel plezier en kijken weer uit naar de volgende verhalen. Lieve groetjes van ons.....
  8. Loes:
    27 augustus 2013
    Leuk verhaal weer. Ik zou die messen ook niet meenemen naar de USA, dan wel Canada. Sta je meteen te boek als aankomend crimineel. Koop maar een paar "mesjes" lijkt me voor alle partijen beter. ha ha. Veel plezier en ik wacht op het volgende avontuur.