Fijne feestdagen en blijf gezond in 2021!

14 december 2020 - Someren, Nederland

Hallo allemaal,

2020 loopt alweer bijna ten einde. Bij iedereen zal dit jaar wel in zijn geheugen gegrift staan. Voor veel mensen verdriet door corona bij zichzelf of een dierbare of een andere reden.

Voor ons startte 2020 geweldig op misschien wel het mooiste werelddeel op onze planeet. We hebben 5 maanden mogen reizen met onze camper “Enjoy” die ons met zijn sterke motor naar allerlei mooie plekjes in Argentinië en Chili bracht.

Half maart kwam er definitief een eind aan ons zwervend bestaan doordat reizen niet meer mogelijk was door corona. We vonden een klein appartement op een unieke locatie aan de oceaan in Chili waar we uiteindelijk 5 maanden genoten van de oceaan, de vogels en de heerlijke verse vis.

Op 7 augustus vlogen we weer naar Nederland. Onze huurders die ons huis keurig bewoonden hadden hun nieuwe droomhuis gevonden en wij konden weer terug naar onze eigen stek. We kwamen thuis in een hittegolf en gingen meteen in quarantaine.

We klusten in huis, schilderen en de zolder opruimen zodat we weer in een fris huis wonen.

Veel kon er niet meer in Nederland, maar persoonlijk hebben wij er weinig last van gehad. We ruilden 2 maal een huis met een ander stel in Wormer en Zwolle en verkenden daar de mooie omgeving. Verder gaan we er regelmatig enkele dagen op uit naar een hotel op de Veluwe of in de duinen van Wassenaar. We bezochten prachtige musea met onze museumkaart b.v. het Naturalis in Leiden, een heel bijzonder museum over het ontstaan van de mensheid. Nederland heeft veel mooie steden en het is leuk om weer eens thuis te zijn na 11 jaar reizen. Je geniet weer van je huis en je fijne keuken, je lekkere luie stoel en mooie homecinema.

Voor veel mensen wordt het een eenzame kerst, voor ons maakt het weinig uit, wij zijn altijd met z’n tweeën. Ad heeft de lampjes alweer opgehangen en we maken het binnen gezellig nu het zo vroeg donker is. Wij hebben nu 2x herfst en winter na elkaar. Eerst in Chili en nu weer in Nederland.

Terwijl het aantal covid geinfecteerden in Nederland weer oploopt gaat het in Chili een stuk beter. Er is weer meer mogelijk in Chili (onder voorwaarden) dus het gaat daar weer de goede kant op.

Ons ticket wat wij in augustus kochten met retourdatum 28 febr. volgend jaar staat nog steeds op de planning. We maken dus weer voorzichtig plannen om terug te gaan. We hopen in januari in aanmerking te komen voor het covidvaccin, dat zou toch wel heel fijn zijn.

Wij wensen jullie allemaal fijne feestdagen en houden goede moed dat we het virus eronder krijgen en weer plannen kunnen maken voor wat wij het liefste doen…..

Een heel gezond en gelukkig 2021 gewenst en weer veel leesplezier voor jullie als we weer verhalen op de site zetten.

Hartelijke reisgroet van Ad en Anne-Marie

14 december 2020
    Hallo Ad en Anne-Marie...Hartelijk dank voor jullie laatste reisbrief in 2020 vanuit jullie veilige thuishaven...wij vonden het heel prettig om jullie reiservaringen in 2020 mee te mogen beleven...voor 2021 wensen wij jullie heel veel reisplezier en kijken weer uit naar jullie altijd boeiende brieven...ook wij wensen jullie 'n gezond en zeker weer 'n mooi en interessant reis jaar....ook hele gezellige feestdagen gewenst van Tony en Riet ....
  2. Jos:
    Hallo Ad en Anne-Marie,

Bedankt voor jullie goede wensen. Ook voor jullie het allerbeste in 2021 en dat jullie nog vele mooie reizen mogen maken.

Hartelijke groet van Monique, Bart, Stan, Koen en Jos
  3. Lidy Riedstra:
    17 december 2020
    Hi Ad and Anne-Marie
    We’ve enjoyed all the ‘arm-chair’ travelling that we’ve been able to do through your blog, and especially the magnificent photos. We wish you all the best for Christmas and the New Year, and will continue to follow you wherever you may go in the future.
    Best wishes, Lidy and Ralph
  4. Katita:
    29 december 2020
    You all have landed well back home and glad to see you have your sights back on Chile to continue the adventure. We are housesitting in Victoria, BC, November to April. We hope to get our vaccines before end of summer. We plan to go back to Toronto for the summer and then back here to start the 2021 winter then on to AU for 2022 if possible. In the meantime sold our condo last month that closes in Feb so now you know two homeless people!! Just thought when we do settle it would be easier to rent at this stage. So that’s the update!! Stay well and hope that 2021 though different will be better!! Cheerio Katita and Geoff