2021 We mogen weer!

2 juli 2021 - Amsterdam, Nederland

Heerlijk, we mogen weer plannen maken. Na 2 vaccinaties, een vaccinatieboekje en een QR-code op de telefoon worden we geacht klaar te zijn voor een avontuur binnen Europa.

Daar gaan we gauw gebruik van maken voor de Delta variant roet in het eten gaat gooien.

Onze Enjoy staat nog steeds gestald in Chili en zal voorlopig nog even werkeloos blijven. Waarschijnlijk in november, als het kan gaan we weer naar Zuid Amerika. Omdat de Enjoy niet meer terug naar Nederland komt zijn we gaan kijken naar een andere camper en die hebben we gevonden. We hebben in maart een Burstner Traveller 590 gekocht van 2019. Het is een compact model van 6 meter lang en 2.20 breed met alles erop en eraan. Het is een jubileummodel wat gebouwd is voor de 30e verjaardag van dit merk.

Ad heeft al aardig wat uurtjes besteed aan o.a. de inpandige garage waar 2 fietsen in passen. Alles heeft nu zijn vaste plaats gekregen en zelfs een extra drinkwaterkraan in de keuken is  aangebracht. Dus we kunnen weer vertrekken.

Het plan is om via Duitsland naar de noordkust van Polen te rijden o.a. naar Gdansk, dan via het Mazurisch merengebied naar de Baltische landen die sinds een paar dagen alle 3 voor toeristen zijn geopend. Litouwen, Letland en Estland zijn rustige landen met prachtige natuur, stranden en middeleeuwse steden. Graag hadden we St. Petersburg aangedaan, maar in Rusland is het nog niet zover met de besmettingen dus steken we over van Talinn naar Helsinki in Finland. Dan een rondreis door zuid Finland en een oversteek naar Stockholm in Zweden. Dit is een globale route. We stellen ons flexibel op want in deze tijd weet je maar nooit wat er weer verandert.

Eerst nog een weekje Amsterdam om wat cultuur te snuiven nu er nog niet veel buitenlandse toeristen zijn. Dan pakken we de Enjoy 2.0 in en gaan we vertrekken.

We houden jullie op de hoogte via ons blog! en wensen jullie een fijne zomer.

Hartelijke groet,

Ad en Anne-Marie

1. Petra:
    2 juli 2021
    Leuk dat jullie weer op pad kunnen. Toch een route gekozen die niet zo voor de hand ligt voor de meeste mensen. Ik wens jullie een hele fijne zomer en een mooie reis toe!
  2. Maria:
    2 juli 2021
    Heel veel reisplezier groetjes Maria visser
  3. Anny Verest:
    2 juli 2021
    Fijn dat je weer op reis kunt. Wij wensen jullie een hele mooie reis en een fijne tijd!! groetjes Peter en Anny
  4. Albert & Nicole:
    2 juli 2021
    Heel veel reisplezier en veilige kilometers gewenst!
    Hoop dat het voor iedereen een mooie zomer gaat worden, zijn we allemaal wel aan toe!
  5. Katita:
    2 juli 2021
    Can’t wait for the pictures!! Happy trails fr us. Canada has just opened within its provinces so we are going fr BC to Ontario for 7 weeks. Friends from the UK can’t get to their cottage north of Toronto so we’ll go there and have friends come up for visits. Cheers Katita and Geoff
  6. Els Klein:
    2 juli 2021
    Wat heerlijk dat jullie weer op pad kunnen! Nu maar hopen dat niets roet in het eten kan gooien!
    Wij horen graag van jullie avonturen!
  7. Renee:
    2 juli 2021
    Heel veel plezier en geniet van de dingen die weer kunnen!
  8. Tony Peters:
    4 juli 2021
    Hallo Ad en Anne-Marie,,, wij wensen jullie heel veel reisgenot door Europa met jullie nieuwe camper en zijn erg benieuwd hoe het allemaal verloopt...we kijken weer uit naar jullie verhalen... met ons en familie alles goed! Groeten van Tony en Riet,...
  9. Joke Cor:
    4 juli 2021
    He Ad en Anne Marie Fijn dat jullie weer op reis kunnen.
    Hoop dat de nieuwe camper goed bevalt.
    Veel reisplezier ,Groetjes
  10. Ruut en Trees:
    5 juli 2021
    Onze reactie is gelijk aan al het bovenstaande. Ontzettend veel plezier. Snuif veel cultuur op. Houd de reis veilig en gezond. We kijken uit naar jullie verhalen.
    Veel groeten Trees en Ruut