Enjoy the world.......

12 augustus 2019 - Amsterdam, Nederland

Enjoy the world, de titel van ons reisblog en tevens ons levensmotto.

We hebben de afgelopen tijd weer heel wat plannen gemaakt voor onze najaars/winterreis en die gaat naar Zuid Amerika. We gaan een van de allermooiste roadtrips maken op deze planeet. De Enjoy wordt voor 7,5 maanden onze woning en wordt door de garage grondig geïnspecteerd. Ad heeft een hele lijst gemaakt van allerlei dingen die hij nog wil doen om de Enjoy zo comfortabel mogelijk te maken. Vorig jaar hebben we het schuimrubber vervangen van de zitkussens en is er een nieuw matras gekocht. Nu nog een muziekinstallatie die met de telefoon wordt aangestuurd, een nieuwe kraan in de keuken en een gasinspectie bij de dealer. Verder wordt er nog een koolmonoxidemeter en een rookmelder geplaatst.

Op 16 september a.s. brengen we de Enjoy naar de haven van Antwerpen waar hij wordt ingescheept op een roll on roll of- schip van de Grimaldilines. De reis duurt ongeveer 1 maand naar de overkant van de Atlantische oceaan, naar Montevideo in Uruguay. Wij vliegen op 9 oktober vanuit Düsseldorf naar Buenos Aires waar we voor een week een appartement hebben geregeld via onze huizenruilsite. Na deze week steken we de Rio de la Plata over met een ferry naar Colonia de Sacramento in Uruguay en van daaruit met de bus naar Montevideo.

In Montevideo wachten we op de aankomst van de Enjoy. De aankomstdag is op zaterdag, dus we gaan er vanuit dat we pas op maandag terecht kunnen op het haventerrein. Wat een weerzien zal dat zijn…..

Er zijn wel strenge regels voor het vervoer van de camper. In maart j.l. is er brand uitgebroken op een schip van Grimaldi (in een container) en nu mag je nog maar weinig meenemen en zijn er veel beperkingen, o.a. de gasflessen.

Het plan is om een paar dagen op een camping te gaan in de buurt van Montevideo en dan richting het 3 landenpunt Uruguay, Paraguay en Brazilië waar de Iguaçu watervallen zijn in een prachtige groene tropische omgeving. Dan zien we de toekan en de andere tropische vogels weer terug.

De route is verder nog niet helemaal bekend, maar we gaan in ieder geval Argentinië en Chili bezoeken. Dit zijn megagrote landen, dus daar zijn we wel even zoet mee. We komen door allerlei klimaatzones en rijden op allerlei hoogtes en soorten wegdek. Het zal af en toe een beproeving zijn voor zowel de Enjoy als voor ons want wij hebben nog nooit op hoogtes van boven de 2500 m. gebivakkeerd. Je kunt je er niet op voorbereiden, alleen luisteren naar je lichaam en enkele dagen blijven op een hoogte zodat je lichaam aan de ijlere lucht kan wennen.

Op 19 augustus vertrekken we voor 3 weken naar Engeland om de Enjoy te testen en nog te genieten van de mooie kastelen. Als we thuis komen hebben we nog een week om de Enjoy van all weatherbanden te voorzien en in te pakken voor verscheping.

Nou zijn jullie weer helemaal op de hoogte van onze plannen. Tot hoors/ziens weer en wij houden jullie via deze site weer op de hoogte.

Groet,

Ad en Anne-Marie

1. Els Klein:
    12 augustus 2019
    Dit is opnieuw geen kinderachtige onderneming!
    Wij wensen jullie alle goeds en ook op verwarrende kruispunten is de juiste afslag altijd goede!🚢🚛🍀
  2. Albert & Nicole:
    12 augustus 2019
    Wat een gave en onvergetelijke reis zal dat gaan worden! We gaan jullie verhalen weer met heel veel plezier volgen. Lieve groetjes van Albert & Nicole.
  3. Marende en Jan:
    13 augustus 2019
    Hoi Anne-Marie en Ad, vast heel veel plezier , geluk en gezondheid toegewenst tijdens jullie reis. Een hele onderneming..... Volgen jullie verhalen via de reislogger uiteraard. Spreken elkaar uiteraard nog voor jullie vertrekken..
  4. Katita:
    14 augustus 2019
    What a great trip planned. We start in Norway this year in September. I post on FB and Instagram. Don’t know if you follow any of those. Have a wonderful time as you start with castles before heading to SA. Enjoy for sure, Katita and Geoff
  5. Anne van der Molen:
    14 augustus 2019
    Dag Adobe en Annemarie, dus nu naar Zuid-Amerika.. Gaat een fantastische reis worden met een aanzienlijk avontuurlijke component. Succes en de zegen van boven toegewenst.
  6. Ruut en Trees:
    14 augustus 2019
    Slim om de Enjoy eerst goed uit te testen. Het is toch niet niks zo'n grote avontuurlijke reis. Veel plezier in Engeland en dan...……….op naar het grote avontuur.
    We blijven heel graag op de hoogte en "reizen" digitaal mee.
  7. Tony Peters:
    15 augustus 2019
    Hallo Ad en Anne-marie...er staat weer heel wat voor de boeg en uiteraard willen wij dat weer graag volgen...wij verblijven nog steeds in het oude vertrouwde zeeland en genieten daar met volle teugen...A.s. Zondag komen we weer naar Helmond.We wensen jullie heel veel plezier goede gezondheid en veel mooie foto’s...groetjes van TonyRiet en familie..
  8. Andy and Hazel Smith:
    17 augustus 2019
    Hello Ad and Anne-Marie! Andy and I wish you safe travels as you head off to South America. Have a fabulous time!
    Sending you both our love.
  9. Saskia van Berge:
    12 september 2019
    Goede reis en veel mooie momenten gewenst!