Eindelijk.......

4 oktober 2019 - Amsterdam, Nederland

Na een paar weken in Engeland waar we de Enjoy op allerlei punten testten hadden we nog een week om alles te poetsen en in te laden. Een week bleek aan de korte kant, vooral omdat Ad steeds weer een nieuw idee krijgt wat dan ook meteen wordt uitgevoerd.

Op 16 september brachten we de Enjoy naar de haven van Antwerpen waar hij achter een hek van 5 meter hoog kwam te staan tussen zijn grote broers (campers) die ook wachten op de overtocht naar Zuid Amerika.

De volgende dag zagen wij op het formulier wat we meekregen in de haven dat we op een ander schip waren ingedeeld…..Vreemd, na een belletje met Robert van world wide shipping bleek dat de Enjoy niet mee ging met de Amburgo maar 2 weken moest wachten… Nou daar staat ie dan, maar op 2 oktober is het schip de MSC Sao Paulo met de Enjoy aan boord vertrokken naar Hamburg. Van daaruit vaart het schip langs de Afrikaanse kust naar Freetown in Sierra Leone en steekt dan de Atlantische oceaan over naar Brazilië waar het 3 havens aandoet alvorens naar Argentinië te varen naar Zarate en dan naar Montevideo Uruguay waar wij zitten te wachten.

Het leuke is dat we op de website MarineTraffic het schip de MSC Sao Paolo kunnen volgen en zojuist bleek dat ie nog maar een paar zeemijlen van Le Havre is in Frankrijk.

Het reisschema is dus behoorlijk gewijzigd. Wij blijven nu 2 weken in Buenos Aires in het appartement van Eduardo en steken dan over met een ferry naar Colonia de Sacramento een sfeervol plaatsje in Uruguay. Van daaruit met een bus naar het vliegveld van Montevideo waar we met een huurauto vertrekken naar de kust en 5 dagen doorbrengen in Punta del Este, een bekende badplaats in Uruguay in een piepklein appartementje. Als alles volgens schema verloopt komt de Enjoy een paar dagen later aan want de overtocht duurt ongeveer een maand.

Op woensdag 9 oktober vliegen we van Düsseldorf naar Buenos Aires via Madrid. Het was een hele organisatie om alles rond te krijgen, maar het is allemaal gelukt, dus de reis waar we lang naar hebben uitgekeken gaat eindelijk beginnen.

Het volgende bericht ontvangen jullie uit Buenos Aires!

1. Petra:
    4 oktober 2019
    Ad en Anne Marie, ik wens jullie een fantastisch mooie tijd in Zuid Amerika en ben weer benieuwd naar jullie ervaringen!

Heel vele groetjes van Petra en pas goed op jezelf!
  2. Albert & Nicole:
    4 oktober 2019
    Geniet van dit mooie avontuur en doe voorzichtig! Albert & Nicole.
  3. Tony Peters:
    4 oktober 2019
    Hallo Ad en Anne-Marie...wij wensen jullie 'n fantastische reis en kijken uit naar jullie volgende bericht,,,,Groeten van Tony en Riet,..
  4. Katita:
    4 oktober 2019
    Looking forward to your pictures. We have just arrived fr Berlin via train to Paris. Staying here a week with a lovely ATC lady near the Sorbonne. Then on to NZ to start housesitting...and give our Bisas a chance to catch up!!
  5. Marende en Jan:
    4 oktober 2019
    Hoi Anne-Marie en Ad, inderdaad....lang in de voorbereiding maar nu eindelijk is het zover..... ga jullie uiteraard , als mogelijk, naar de bus brengen in Eindhoven,vanwaar jullie de grote reis beginnen naar Düsseldorf, om daar in te checken voor jullie verre vlucht. We gaan jullie volgen en kijken nu al uit naar de verhalen en foto's..... Heel veel genieten van de komende maanden.... lieve groetjes van ons
  6. Loes:
    4 oktober 2019
    Vanmiddag nog bij jou geweest. Hele goede reis, tis een hele tijd dat jullie weg zijn, maar geniet ervan. Pas goed op jezelf en elkaar en we keep in touch. Adios amigos.
  7. Ruut en Trees:
    4 oktober 2019
    Nog een paar nachtjes slapen en de grote reis kan beginnen. Graag blijven we op de hoogte van jullie avonturen. Veel geluk.
    Ruut en Trees
  8. Renee:
    5 oktober 2019
    Maak er weer een fantastische ervaring van! Fijne behouden reis! Liefs, Renee
  9. Els Klein:
    5 oktober 2019
    Ook wij kijken weer uit naar jullie verslaggeving van de nieuwe avonturen!
    Goede reis🍀🚚
  10. Andy and Hazel Smith:
    6 oktober 2019
    This all sounds very exciting!
    We send our love and will follow your journey with interest.
    Andy and Hazel xx