Afscheid van Perdido

28 februari 2014 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Nog even een berichtje van ons omdat wij helaas morgen gaan vertrekken uit deze heerlijke flat hier aan zee. We hebben een fantastische tijd gehad hier. Aangezien we de komende week logeren bij de ATCclubleden weet ik niet of het er nog van komt om een verhaal te schrijven.

De afgelopen week was het weer zeer wisselend. Gisteren 8 gr. ijskoude wind en regen. Vandaag weer een stuk beter. Heerlijk met de stokken gelopen voor de laatste keer en de rest van de dag in de zon gezeten met “Gejaagd door de wind” (wat hier speelt in the South)

Even geen e-reader maar een heel oud boek wat ik voor 1 euro kocht op een rommelmarkt en hierin voel je heel goed de sfeer van deze regio, al dan niet geromantiseerd.

We maakten een mooie tocht van de week naar Fairhope en Magnolia Springs, mooie plaatsen met antiekwinkeltjes. Ook nog een keer naar Pensacola, waar we de tour deden door het historisch district. De gids deed tijdens haar verhaal regelmatig een typetje na en zette een hoedje op om iemand na te spelen die in die tijd in dat huis woonde. Ze deed het erg leuk. Grappige dingen hoor je dan uit die tijd. B.v. onder de 4 poten van het bed zetten ze een bakje water om de insecten te beletten omhoog te kruipen.

Ze sliepen in houten bedden met een bodem van touwen die je strakker kon trekken.Hier bovenop een zak gevuld met Spanish moss wat hier aan de bomen groeit en gekookt werd en zo een matras vormde. Mensen hebben het niet gemakkelijk gehad hier.

Talloze overheersers; Spanjaarden, Fransen en Britten wilden deze natuurlijke haven graag veroveren.

Nu gaan we beginnen aan het volgende hoofdstuk. Morgen vertrekken we naar New Orleans.

We logeren 5 dagen bij Jane en Dan in Gretna bij New Orleans. We zijn erg benieuwd naar Mardi Grass, hun carnaval en we hebben er al heel wat verhalen over gehoord.

Jane nodigde ons uit om s’avonds jambalaya te eten en ze had al kostuums van de zolder gehaald die ons misschien wel passen. Onzettend aardig.

Ook heel aardig waren Linda en Joe uit Pensacola, vrienden van de mensen in Savannah waar we in april zijn. Vonden het leuk om ons te ontmoeten en maakten voor ons een echte Amerikaanse maaltijd: spareribs met een heerlijke fruitsalade, aardappelsalade en als dessert Key lime pie (volgens Florida’s recept) Mensen zijn weer bijzonder aardig en heel beleefd. Het meisje wat ons laatst rondleidde zei in 1 zin wel 6 keer “yes mem” en “yes sir”.

Na het carnaval gaan we 2 dagen naar Baton Rouge naar de antebellumstreek en daarna komen we terug naar New Orleans, midden in het French district hebben we dan 2 weken een huisje uit 1780 bij Charles en Leslie.

Jullie ook een fijne carnaval gewenst in het Brabantse land!

1. Robert en Maria:
    28 februari 2014
    Wat een mooie ontmoetingen. De foto's zijn mooi. Ad is wel het meest ervan aan het werk, stofzuigen, route bepalen op de overzichtskaart, poserend op de wandelbrug. Hoop dat hij in New Orléans wat kan bijkomen.
    We kijken uit naar jullie avonturen.

Robert en Maria
  2. Trudy en Hans:
    28 februari 2014
    Volgens ons hebben jullie het weer erg naar jullie zin daar, mooie huizen met een prachtig uitzicht.
    Wij wensen jullie dan ook nog een mooie tijd in New Orléans.
    Bij ons gaat ook alles goed,het weer is hier prima de lente die wel wat te vroeg is, is al volop te zien aan de planten en bloemen.
    We vieren dit weekend feest omdat ons Marco ook al weer 30 jaar wordt.
    En maandag gaan we met ons Marco en Esther 5 dagen naar stad Porto in Portugal.
    Als we een beetje geluk hebben is het daar ook zonnig en tussen 15 à 18 graden.
    Dus onze eerste vakantie van dit jaar is ook in zicht , we hebben er weer zin in.
    Groetjes en nog veel plezier.
  3. Renee & Clemens:
    28 februari 2014
    Hoi Annemarie en Ad, fijn te lezen dat jullie weer zo aan het genieten zijn. Ikzelf heb weer even in de rats gezeten maar gelukkig is het goed afgelopen. De operatie volgt binnen nu en 3 weken. Heel veel plezier bij het Carnaval van NO en geniet nog verder van al het moois dat de USA te bieden heeft. Groetjes Renee (& Clemens)
  4. Ruut en Trees:
    Alaaf!! Alaaf!! Alaaf!!.
    Maak het niet te bont met "Mardi Grass ". Wil jullie graag in New Orleaanse carnavalskleding zien.
    Verder veel plezier.
  5. Tony en Riet:
    28 februari 2014
    Hallo Ad en Anne-Marie,mooi verhaal en weer ´n nieuwe uitdaging ook hele mooie foto´s geniet van de carnaval wij gaan ´n paar dagen naar onze caravan in Zeeland!
    Groeten van Tony en Riet,..
  6. Ruut & Trees:
    5 maart 2014
    Hi Ad en Anne-Marie,

Eergisteren zagen we Lingo en we leerden er wat van.

Vroeger werd op Carnavals-dinsdag (de laatste dag voor de vasten) alles opgegeten wat kon bederven, dus ook alle voorradige boter en vetten. Daarom wordt deze dag ook wel vette dinsdag genoemd: et voila: Mardi Grass!

Au revoir et bon voyage, Ruut & Trees
  7. Toos:
    5 maart 2014
    Hallo Anne-Marie,
    Toevallig ben ik op jullie site gekomen en heb die met veel belangstelling gelezen. Wij vertrekken namelijk 19 april naar Kaapstad om one dochter op te zoeken. Zij is nu voor vier maanden in ZO Azie en reist 11 maart door naar Kaapstad om daar vrijwilligerswerk te doen als surfinstructrice en gymlerares. Wij gaan haar dus opzoeken en dan een rondreis maken met Koning Aap reizen naar Namibie, Botswana en eindigen bij de Victoria Falls. Komen 11 mei weer terug in Nederland.
    Erg leuk om jullie belevenissen te lezen, wij hebben veel zin in onze reis. Het is voor ons de eerste reis naar een niet-westerse cultuur... Hartelijke groet van Toos