Aankomst in Perdido Key

18 februari 2014 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Na een lange vlucht van zowat 13 uur kwamen we s’avonds om 21.00 uur aan in Miami.

Arke Fly maakte een tussenlanding in Orlando en volgens de autoriteiten moesten we alle

ingecheckte bagage van de band halen en opnieuw inchecken.

Hoogst eigenaardig want normaal wordt alles direct doorgelabeld naar de eindbestemming.

We overnachtten in Miami en de volgende dag haalden we op de airport de gereserveerde auto op. De medewerker van Alamo zag onze grote koffers en stelde voor om de auto te upgraden naar een groter model, want hij zag dat niet zitten in een klein wagentje.

Helaas het lukte hem niet om ons te overtuigen en hij kreeg ook geen andere verzekeringen aan ons kwijt. Geen navigatie, geen telefoons; no nothing.

Hij werd steeds chagrijniger en zag zijn bonus al in rook opgaan.

Heel nijdig schreef hij “economy” met 3 uitroeptekens op de papieren, zodat zijn collega het niet in zijn kop zou krijgen om ons een grotere auto mee te geven.

Ik stopte het papiertje in mijn zak en gaf de rest van de formulieren aan collega.

Het enige wat hij zij was: Take any car you like from row number 3.

Hier stonden alleen hele grote wagens……. Dus niet lullen maar inpakken en wegwezen.

Alle bagage pastte keurig in de trunck, dus weer gelukt. (zo gaat het altijd in de States)

Het was bijna 350 km naar Lakeland, wat midden in Florida ligt ongeveer ter hoogte van Orlando. Hier wonen Rick en Dottie die een paar jaar geleden bij ons in huis en wij in hun huis zijn geweest. Was een bijzonder leuk weerzien en we hadden van alles te vertellen over onze reizen van de afgelopen jaren en zij vertelden weer over hun nieuwe huis dat ze hebben gebouwd en hun zomerhuis in Michigan.

Na deze gezellige onderbreking ging de reis verder naar Tallahassee voor een overnachting.

We zagen direct dat de natuur er heel anders uitzag dan de vorige keer.

Het is hier net als in de rest van de VS erg koud geweest. Planten bevroren en de gazons zijn helemaal geel geworden.

We namen de scenic drive langs de kust westwaarts richting Florida’s Panhandle.

Helaas het was minder scenic als we hoopten. De hele kust is volgebouwd met veel hoge appartementengebouwen, pompstations en restaurants. Hier en daar zie je een glimp van de zee. Je rijdt van stoplicht naar stoplicht, dus het duurde erg lang voor we op onze eindbestemming waren.

Dit was letterlijk de eindbestemming want het appartementengebouw “Lands End” waar we logeren staat letterlijk op een eindpunt. Hier eindigt de weg en is alleen een natuurgebied.

Schitterend appartement pal aan zee. Met een enorm balkon en ramen van vloer tot plafond.

Vanuit alle kamers zie je de zee. Als je kookt in de keuken, zit in de living en ligt in je bed.

(oh ja en onder de douche!)

Voorlopig doen we lekker weinig. Het is lekker weer, niet echt warm zo rond de 18 gr.

s’Morgens gaan we Nordic Walken op het prachtige spierwitte strand. Vis halen bij de visboer en naar de supermarkt. Koken is geen straf in de mooie keuken.

Gelukkig heb ik mijn wok weer meegenomen want die is hier niet aanwezig.

1. Robert en Maria:
    18 februari 2014
    Wat mooi om weer van jullie reisverhalen te kunnen genieten. Dat het zo koud is geweest in Florida, dat is wel uniek.
    We hebben hier ook zon en dertien graden. Maar we missen de duikende pelikanen en de alligators.
    Maak er een mooie reis van.
    Robert en Maria
  2. Ruud eekhof:
    Dag luitjes
    Weer heerlijk op reis naar de U.S. ! Tja het weer zal nog wel opknappen. In de Algarve vorige week was het ook zo. Goede tip van die autohuur zo. Ga weer lekker genieten daar en goede reis ! Anneke en Ruud
  3. Ruut en Trees:
    18 februari 2014
    Jullie hebben een lange reis gemaakt maar daar ook wat moois voor teruggekregen. Effe "pingelen" en dan weg rijden in een luxe grote auto. Goed gedaan. Zo'n appartementje met rondom uitzicht op zee, zou ik kunnen vragen voor mijn verjaardag in april !!!!
    Ruut is weer thuis van zijn skivakantie. Heeft volop genoten en vele kilometers gemaakt met een heel leuk groepje. De pijnstillers hebben hun werk goed gedaan.
    Geniet verder met volle teugen en we blijven graag op de hoogte.
  4. Hilde Verest:
    18 februari 2014
    Weer een goede start van wat waarschijnlijk alweer een geweldige vakantie gaat worden;-)
    Geniet met volle teugen!!
  5. Loes:
    19 februari 2014
    Nou de kop is er weer af. Binnenkort maar weer eens skypen? Wouter zag dat jullie 2 pogingen hadden ondernomen. Vwb de bagage, men wordt steeds banger voor aanslagen. Mij verbaasd deze actie niet. Geniet van jullie stulpje en tot gauw horens en de groetjes,

Loes
  6. Gonny Kessels:
    19 februari 2014
    Hallo Ad en Annemarie.
    dus weer lekker met vakantie Waren jullie al uitgerust van de laatste vakantie?Het is toch wel vermoeiend om maar steeds weg te gaan? tenminste dat vind ik ,maar jullie zijn nog wat jonger.geniet er dan maar van gr Gonny
  7. Harrie en Riky:
    Hoi Ad en Anne-Marie,
    Weer een hele trip achter de rug maar nu op de eindbestemming lekker even uitrusten. groetjes Riky
  8. Tony Peters:
    21 februari 2014
    Hallo Ad en Anne-Marie, mooi verhaal zeker van die auto goed gedaan om je niet te laten omkopen,ik denk dat ze bij ons wel succes zouden hebben,wij hebben weer te veel vertrouwen en staan er op zo´n moment totaal niet bij stil dat je als toerist zo geflest kan worden,maar jullie reiservaring bewijst nu weer zijn voordeel!Ik ga vanavond weer met Cor naar de traditionele carnavals kletsavond en volgende week is het weer carnaval maar dan gaan wij naar Zeeland met Ester en Ronnie en gezinnen,van daag hier 8 graden en wat zon! Wij wensen jullie ´n fijne tijd en wij zien weer uit naar het volgende verhaal
  9. Jan en Marende:
    21 februari 2014
    Hoi,hoi,nogmaals excuses voor late reactie.....maar...druk...druk...druk...alles oké in Someren en dank voor jullie mail. Blij dat de reis allemaal goed is gegaan en jullie hebben al weer de nodige belevenissen gehad. Hopelijk wordt het weer een beetje stabieler bij jullie.Lekker genieten en kijken weer uit naar volgende reisverhaal. Lieve groetjes van ons.
  10. Joke Cor:
    22 februari 2014
    Hallo Ad en Anne-marie
    Fijn dat de reis goed verlopen is. We wensen jullie een prettig verblijf in ( den vreemden ).
    Groetjes van ons