2023 Aankomst in Montevideo Uruguay

17 februari 2023 - Estación Atlántida, Uruguay

Terwijl de lente zich alweer aankondigt in Nederland met narcissen en krokussen vliegen wij weer naar de andere kant van de wereld. Jan (man van Rian) bracht ons heel luxe met zijn auto naar Düsseldorf. Dat was heerlijk. (bedankt Jan)

Bij de veiligheidscheck op de luchthaven was er paniek. Onze handbagage koffer gaf aan dat er explosiegevaar was….hebben wij weer. 2 politieagenten kwamen erbij en zij vertelden dat het kon zijn dat ze gepoetst waren met een bepaald middel. Inderdaad Glassex, dus paniek voor niks en we konden door.

We hadden een lange vlucht met 2 overstappen in Zurich en Sao Paulo met aardig wat wachttijd. In Brazilië zijn nog mondkapjes verplicht evenals tijdens de vlucht. Uiteindelijk landden we op de luchthaven van Montevideo waar een chauffeur zich meldde om ons naar de storage te brengen waar onze vriend de Enjoy al op ons stond te wachten. Hij zag er nog prima uit want hij had binnen gestaan en was zo grondig gepoetst vorige keer dat we er weinig aan hoefden te doen.

We aten een hapje in Atlantida en deden wat boodschappen voor de eerste dagen en schrokken er weer van hoe duur Uruguay is, daar zijn de boodschappen in Nederland nog niks bij. We kwamen aan voor de 3e keer op camping Chakra Hollandese bij het Nederlandse stel Jan en Marieke. Hier voel je je meteen thuis en word je als oude vrienden ontvangen.

Het was ongelofelijk warm 35 gr. en de dag ervoor 40 dus wel een beetje grote overgang voor ons als je uit de winter in Nederland komt.

Enkele Nederlandse stellen en een Belg maakten er weer een gezellige tijd van.

Nu we klaar zijn met het tijdverschil en alles weer in orde is in de camper kunnen we weer van start.

De Enjoy heeft vandaag nieuwe olie en filters gehad dus zal wel weer lekker gaan lopen.

De douane had niet in de gaten dat wij autoonderdelen in de koffers bij ons hadden. Waren veel te druk bezig met op de telefoon kijken.

We hebben voor Ad zijn 75e verjaardag en die van mij, ik word 65 in april (samen 140) een mooie cruise geboekt vertrek 10 maart voor 32 dagen vanuit Buenos Aires Argentinië naar de Falkland eilanden, rond Kaap Hoorn en weer omhoog langs de Chileense westkust helemaal naar Peru, Ecuador door het Panamakanaal naar Aruba en eindigend in Fort Lauderdale met de Oosterdam van de Holland Amerikalijn.

Wat een heerlijk voorruitzicht. Fantastisch!

We gaan een paar weken hier rondtoeren en melden ons 8 maart in Buenos Aires. Tot dan!

1. Marieke Verzijlbergh:
    17 februari 2023
    Leuk dat jullie er weer zijn! Ook leuk om te zien dat m'n kunstwerk nog boven Jan z'n hoofd hangt! Goede reis en hopelijk nog veel leuke verhalen en foto's!
  2. Katita Stark:
    17 februari 2023
    What a great cruise planned! Happy special birthdays to you two. We have two more weeks in NZ before heading home to Victoria BC. Luckily have had great weather all along and have missed the cyclone and earthquake here!!
  3. Marende en Jan:
    Het genieten kan beginnen
  4. Renee:
    ENJOY!
  5. Anja:
    Hallo A&A,
    Wat een geweldige vooruitzichten weer en die temperaturen. Zalig.
    Ga volop genieten en we reizen en varen met jullie mee.
    Enjoy!!
  6. Tony Peters:
    17 februari 2023
    Hoi Ad en Anne-Marie...dat is even geleden dat we iets van jullie gehoord hebben...wij wisten niet dat jullie al terug waren van jullie reis door Italië...misschien wat gemist door onze verhuizing naar de Somerense vennen waar we nu al vanaf oktober verblijven en tot 7 april hier zijn....daarna gaan we tot de oplevering van ons appartement in Zeeland in onze caravan wonen...met ons en Anne-Marie alles goed en wensen jullie 'n mooie reis....groetjes van Tony en Riet,...
  7. Ruut en Trees:
    Hi Anne-Marie en Ad,
    We hadden niet in de gaten dat het alweer zover was. Mooie vooruitzichten voor de komende tijd zo te lezen. Geniet er maar weer van en laat ons meegenieten met jullie reisverhalen.
    Groeten, Ruut & Trees
  8. KRISTEL WITTOUCK:
    Geniet ervan Anne-Marie en Ad,
    Wat heerlijk dat jullie er weer op uit trekken, blij om jullie verhalen te kunnen volgen!
    Kristel en Luc,
  9. Petra:
    18 februari 2023
    Hoi Ad en Anne-marie, ik lees dat jullie alweer in Zuid Amerika zijn en dat jullie weer allerlei mooie plannen hebben de komende tijd. Geniet er samen van!

Groetjes van Petra en Alhagie uit Gambia.
  10. Rik & Daisy:
    22 februari 2023
    Hoi Ad en Anne-Marie,
    Zo te lezen gaan jullie weer een mooie reis tegemoet, geniet ervan. We hebben het briefje in de bus gevonden, fijn dat we de oprit weer mogen gebruiken, is echt heel fijn :-)
    Geniet van jullie mooie reis, groetjes Rik & Daisy
  11. Maria:
    22 februari 2023
    Geniet ervan samen en wat een mooie reis (cruise) voor de boeg. Groeten Maria en Margret.