2021 Terug naar Chili

10 november 2021 - Someren, Nederland

Het lijkt alweer een hele tijd geleden dat wij uit Chili vertrokken en onze Enjoy daar achter lieten in een buitenstalling. Sinds 1 november is de luchthaven van Santiago, de hoofdstad van Chili weer geopend en zijn toeristen onder zeer strikte voorwaarden weer welkom.

Wij hebben weer een ticket geboekt naar Santiago op 24 november a.s. met de KLM met een rechtstreekse vlucht.

We hebben gelukkig al heel wat punten afgewerkt op het lijstje. De paseo de mobilidad, de Chileense QR-code is al binnen evenals een bewijs van de ziektekostenverzekering dat je bent verzekerd voor covid in het buitenland. Nu nog een formulier invullen 48 uur voor vertrek en een PCR-test niet ouder dan 72 u voor vertrek. Als dit allemaal klopt mogen we vliegen.

In 14 uur vliegen we dan weer naar de andere kant van de wereld waar nu de zomer weer begint. Wat een heerlijk voorruitzicht om weer te kamperen in de zon.

Maar dan zijn we er nog niet….bij aankomst weer een PCR-test op de luchthaven van Santiago. Transfer naar een hotel in de buurt en dan wachten op de uitslag. Als deze goed is gaat onze paseo de mobilidad in werking en mogen we 3 maanden vrij door het land reizen. Er is ondertussen ook al een landsgrens open van Chili naar Argentinië dus kunnen we ook dat land weer bezoeken.

Op 26 november komt Juan Carlos ons ophalen en brengt ons naar de Enjoy, die volgens hem nog steeds start. Spannend….

Dan rijden we naar Maitencillo, de plaats waar we meer dan 4 maanden hebben gewoond in het appartement. Hier hebben we voor 5 nachten een huis geregeld waar we weer even kunnen opstarten, de Enjoy poetsen en even kunnen wennen aan het tijdverschil en het klimaat.

Tja je moet er wat voor over hebben, maar wij hebben er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt. Wij gaan ervoor en houden jullie via ons blog weer op de hoogte van het wel en wee in Chili!

Blijf gezond, wij doen het ook.

1. Marende en Jan:
    10 november 2021
    Wij wensen jullie weer een prachtige reis toe en gaan het weer volgen via jullie reisverhalen. In tussentijd bewaken wij het fort in Someren en houden jullie op de hoogte van de nieuwtjes. We spreken elkaar nog uitgebreid voordat jullie vertrekken maar nu vast veel plezier, geluk en goede gezondheid tijdens jullie verblijf aan de andere kant van de wereld.
  2. Petra:
    10 november 2021
    Ad en Anne Marie, weer een hele mooie tijd gewenst in Chili. Komt vast allemaal goed en dan zie ik jullie volgend jaar wle weer ergens. Groetjes van Petra.
  3. Ruut en Trees:
    Hoi Anne-Marie en Ad.
    Veel succes met de laatste voorbereidingen. Spannend of alles op tijd in orde is. Wij wensen jullie een fantastische reis en blijven natuurlijk graag op de hoogte van jullie avonturen.
    Groetjes Ruut en Trees
  4. Katita:
    10 november 2021
    Happy landings!! It sure is a workout to get to where one wants to go. We are hoping AU opens up soon as we have a wilderness trip in the NE of the country we want to do. No plans year but lots of travel thoughts…..
    Look forward to your reports! Cheers Katita and Geoff
  5. Jan Notten:
    Beste Annemarie en Ad,
    Mooie en veilige reis gewenst, ik kijk alweer uit naar de verhalen en mooie foto's!
  6. Tony Peters:
    10 november 2021
    Hallo Ad en Anne-Marie...hartelijk dank voor jullie bericht...en wensen jullie 'n goeie reis fijn verblijf en gezondheid...wij kijken weer uit naar jullie interessante reisverhalen...
    Groeten van Tony en Riet,..
  7. Loes:
    11 november 2021
    Goede reis. We spreken elkaar nog.
  8. Anne van der Molen:
    12 november 2021
    Dag Ad en Anne-Marie,

Was jullie een beetje uit het oog verloren maar ik doe weer mee. Lijkt me heel spannend om in coronatijd naar Zuid-Amerika te reizen. Als ervaren reizigers gaan jullie de uitdaging weer aan. Zie jullie berichten weer tegemoet. Alvast een goeie reis toegewenst.
  9. Wendy:
    16 november 2021
    Weer een mooi vooruitzicht geniet ervan!