Pechdag

21 april 2017 - Amsterdam, Nederland

We hebben onze laatste dag in Nieuw Zeeland als een grote pechdag ervaren.

We hadden onze koffers gepakt en gingen nog even naar het strand om naar een zonsondergang te bekijken. Anne-Marie ging naar het openbare toilet en bij het terugkomen hiervan is ze uitgegleden over de natte houten vlonders.

Ze is op haar zij en schouder gevallen en kon daarna haar bovenarm van de pijn niet meer bewegen, we hebben ongeveer 5 uur doorgebracht op het medisch centrum van Auckland.

Hier is een X ray gemaakt waaruit blijkt dat de kop van haar bovenarm is afgebroken. Gelukkig hoefde er geen medische ingreep te worden toegepast en men heeft haar toen een draagband aangemeten zodat haar arm kan rusten. Uiteraard veel pijn en ongemak.

We hebben daarna via de alarmcentrale in Nederland geprobeerd een upgrade te krijgen voor onze terugvlucht zodat de terugreis wat comfortabeler kon verlopen.

We waren heel blij toen de dames van de alarmcentrale mailden dat we in de businessclass van de Lufthansa mochten terugvliegen. Van Auckland naar San Francisco, daarna 8 uur wachten in de businesslounge, doorvliegen naar München en dan met een vertraging van een uur door naar Amsterdam.

Wij hadden al enige tijd geleden een treinreis gereserveerd echter doordat Ad alle koffers moest sjouwen en tweemaal moesten overstappen hebben we aan onze reisverzekering gevraagd of we met de taxi naar huis konden en jawel op Schiphol stond een taxi klaar en konden we rechtstreeks naar huis.

Na ruim 44 uur onderweg te zijn geweest, konden we doodvermoeid ons eigen bed in duiken.

We zijn de mensen achter onze reisverzekering (Unive) zeer dankbaar dat ze ons zeer snel en vakkundig hebben begeleid.

Voorlopig geen reisverhalen meer want Anne-Marie moet nu eerst ± 3 maanden revalideren.

Ad

1. Loes:
    21 april 2017
    Maar, maar, maar. Wat een ongelooflijke pech. Dat is helemaal niet mooi. Helaas weet ik uit eigen ervaring dat dit heel pijnlijk is. Dit wens ik niemand toe. Ik bel jullie dit weekend. Heel erg veel sterkte en beterschsp. Tot gauw. Gr. Loes
  2. Tony Peters:
    21 april 2017
    Nou dat is niet zo'n prettig einde van jullie prachtige vakantie, laten we hopen dat het allemaal weer goed komt! Wij wensen jullie welkom thuis in Nederland en heel veel sterkte gewenst....Groetjes van Tony en Riet,..
  3. Jeanne van den Bosch:
    21 april 2017
    Wat een pech, hoop dat het herstel voorspoedig zal verlopen!
    We zien jullie, als het goed, is op 16 mei! Lieve groetjes van ons!
  4. Henk vos:
    21 april 2017
    Beste Anne Marie en Ad,hoopdat jullie ondanks pijnlijke afloop van reis naar NZ toch genoten hebben
    Voorspoedig herstel en fijne tijd in Someren
  5. Maria en Robert:
    21 april 2017
    tje, wat erg en pijnlijk !!! We laten jullie eerst maar lekker uitrusten en bijkomen, dan bellen we binnenkort. Liefs, Maria en Robert
    En natuurlijk een voorspoedig herstel voor Anne-Marie !!!
  6. Jos:
    21 april 2017
    Sterkte en een spoedig herstel.
  7. Petra:
    21 april 2017
    Anne Marie, ik bel je morgen!
  8. Anne van der Molen:
    Hi Anne Marie en Ad,

Wat een onverwachte afloop van jullie laatste fantastische reis. Eerst maar weer bijtrekken. Gaat zeker weer goed komen en hoop nog iets van jullie te mogen vernemen.
    Warme groet van Anne.
  9. Albert & Nicole:
    21 april 2017
    Jeetje Anne-Marie...wat een pech zo op de laatste dag van jullie vakantie.
    Wij wensen jou een spoedig herstel toe en we "spreken" elkaar!
    Lieve groetjes van Albert & Nicole.
  10. Nellie Lemmens:
    22 april 2017
    Dat is pech hebben.... En dan moet je nog zo'n lange reis maken. Maar je bent inmiddels weer veilig thuis en kun je weer opknappen. Heel veel beterschap gewenst.