Volgende bestemmig: Ierland

5 juli 2017 - Visegrád, Hongarije

Het is alweer even geleden dat jullie van ons hoorden, alleen de landen die wij bezochten na Nieuw Zeeland zijn bij jullie al bekend. Omdat ik nog steeds veel last heb van mijn arm en we ruilers in huis kregen uit Oost-Canada en Nieuw Zeeland besloten we niet te gaan kamperen maar in huizen te logeren.

Het werd en wordt een gevarieerde zomer, een paar dagen Groningen en Friesland in een hotel, 2 weken de omgeving van Capelle aan de IJssel bekijken in ons eigen mooie Nederland en dan nog 2,5 week Hongarije in hetzelfde huis als vorig jaar in de buurt van Boedapest: Visegrad. Constant en Delia (Nederlanders in Hongarije) hebben een huis gekocht in Spanje waar ze aan gingen klussen zodat wij in hun huis in Hongarije mochten logeren, bijzonder attent!.

Hongarije is niet zo'n favoriet vakantieland bij Nederlanders maar dat is niet terecht want er is hier heel veel te zien. Prachtige oude steden zoals Pecs en Gyor met veel mooi gerestaureerde art nouveau gebouwen en heel veel terrassen waar je voor weinig geld ijs en gebak kunt eten en koffie drinken.

Wij hebben ons hier uitstekend vermaakt, zijn diverse malen met de boot naar Boedapest gevaren. Deze stad blijft mooi elke keer ontdek je weer wat nieuws.

Nu staat Ierland op het programma, volgende week dinsdag vertrekken we uit Amsterdam en vliegen naar Cork in het zuiden. Hier ontmoeten we onze ruilers (deze keer een gelijktijdige ruil) een Australisch echtpaar wat een oud huis in Ierland uit 1850 van de grond af opnieuw heeft laten opbouwen. "the captains house". We zijn heel benieuwd. We lunchen samen en gaan dan op pad met hun auto. zij vliegen naar Amsterdam en gaan met onze auto naar ons huis.

We laten jullie weer horen hoe het in het captains house beviel!

groet,

Anne-Marie en Ad

1. Renee & Clemens:
    5 juli 2017
    Maak er weer een geweldige reis van......! Geniet!!
  2. Albert & Nicole:
    Heel veel plezier gewenst in Ierland...en lekker genieten! X
  3. Maria Visser:
    5 juli 2017
    Heel veel plezier en geniet ervan
  4. Tony Peters:
    5 juli 2017
    Hallo Ad en Anne-Marie,.Bedankt weer voor jullie verhaal,leuk dat jullie ook genoten hebben van de mooie plekjes in ons eigen land,wij vertrekken a.s. weekend weer naar Zeeland en blijven daar tot eind augustus, op vakantie kijk ik veel minder op mijn PC dus kan het zijn dat ik niet altijd reageer,maar dan weten jullie hoe dat komt! Wij wensen jullie heel veel plezier in Ierland wat erg mooi is met mooie natuur dus geniet er met volle teugen van....groeten van Tony en Riet,..
  5. Ruut en Trees:
    5 juli 2017
    Wij zijn nu op vakantie in Hoenderloo. Een paar minuten fietsen en we zijn in het nationale park van De Hoge Veluwe. Wat een prachtig gebied is dit. We hadden aan 1 dag niet genoeg dus vandaag wederom rondgefietst en het Kröller Muller museum bezocht waarvan de beeldentuin zo groot is dat we daarvoor ook nog een andere keer moeten terugkomen. Dus dat blijft op ons lijstje staan. Verder met ons alles oké. Geniet van Ierland. We kijken uit naar jullie verhalen. Groetjes.
  6. Jos Govers:
    6 juli 2017
    Hallo Ad en Annemarie, wij hebben er net een paar weekjes Lefkas opzitten, een erg mooi eiland met leuken havenplaatsjes, veerboten en een erg mooi binnenland met nog authentieke bergdorpjes, wij kwamen ook nog mensen uit Someren tegen, altijd bijzonder als je op reis bent.

Zo te lezen hebben jullie je ook weer goed vermaakt, en weer veel gezien.

Veel plezier in Ierland en we lezen het wel weer, ik vraag me af wie er nog thuis is, als je al die reisverhalen leest.

Veel plezier succes met je arm Annemarie en groeten uit Someren.

Tineke en Jos.
  7. Loes:
    8 juli 2017
    Veel plezier. Wij willen ook nog naar Ierland. Gaan echter nu naar midden Engeland en Wales over een paar weken. Tot gauw. Rustig aan met die arm en veel plezier.

Gr. Loes
  8. Joke Cor:
    9 juli 2017
    Veel plezier in Ierland en beterschap.
    Groetjes. Joke en Cor