Madrid

22 september 2017 - Madrid, Spanje

Het is een raar reisjaar dat 2017, arm gebroken in Nieuw Zeeland, hierdoor geen kampeervakantie maar weer naar Boedapest in Hongarije. Huisruil ging niet door wegens vlooienplaag bij de ruiler. Air Berlin ging failliet wat zorgde voor een hoop onzekerheid en het eind van het liedje een hurricane waardoor Air Berlin de vluchten annuleerde.

De mensen in Florida waar wij zouden bivakkeren hebben veel schade. Water en elektriciteitsleidingen die kapot zijn en heel veel omgewaaide bomen. Zover wij weten geen gewonden.

Maar alles kwam weer goed want we boekten nieuwe tickets met onze favoriete maatschappij Ryan Air. Jan bracht ons weg zodat we binnen de kortste keren landden in Madrid. Wat een prachtige stad is dat, hier waren we nog nooit geweest. Tijdens onze grote Spanjereis 2014/15 hebben we wel het prachtige El Escorial bezichtigd maar met de camper een grote stad bezoeken werkt meestal niet.

We logeerden in Madrid-west bij Luis, Pilar en hun dochter Elena die aan de universiteit in Madrid studeert. Wat een hartelijke familie, zo gezellig. De eerste avond mochten we mee-eten, erg leuk alleen moet je wel geduld hebben tot 21.30 uur en dat is voor onze magen wat aan de late kant. Er waren vrienden van de familie en als wildvreemde krijg je meteen 2 zoenen op je wangen en hoor je erbij. Gelukkig spreken ze Engels want anders wordt het moeilijk met ons beperkte Spaans.

Met de bus waren we in een dik half uur in Madrid. 3 volle dagen genoten we van deze mooie stad. Hier is enorm veel te zien. Alleen al aan alle musea kun je je hart ophalen. Madrid de hoofdstad van Spanje is mooi ruim opgezet met brede boulevards en grote pleinen met fonteinen. Verder het koninklijk paleis wat perfect gerestaureerd is, de kathedraal, het station wat helemaal verbouwd is en nu een botanische tuin heeft in de grote hal waar zelfs schildpadden in de vijvers zitten. Het Sorranomuseum vonden we erg mooi. In een klein paleis is de collectie van de impressionistische schilder heel mooi tentoongesteld.

Na 4 fijne dagen in de stad namen we afscheid van onze gastfamilie, ze zijn dol op fietsen dus misschien komen ze wel eens onze kant op. Luis bracht ons naar het vliegveld waar onze Seat huurauto klaarstond waarmee we zuidwaarts reden. Eerst door het dorre land van la Mancha met al die verschillende kleuren zand van beige tot allerlei kleuren bruin. Heerlijk een menu del dia gegeten op een plein waar het net markt was. Dagmenu’s zijn altijd goed en zijn nog steeds spotgoedkoop voor 10-12 euro krijg je 3 gangen met brood en een drankje.

We overnachtten in een pension en de volgende dag reden we het laatste stuk door het bergachtige zuiden. Nog nooit zoveel olijfbomen gezien, ongelofelijk……

Het huis van Constant en Delia staat in een klein plaatsje Mollina niet ver van Antequera. Heel centraal tussen alle grote steden van Andalusië, hier vermaken wij ons wel 3 weken.

1. Tony Peters:
    22 september 2017
    Hallo Ad en Anne-Marie,..prachtig verhaal weer... en schitterende foto's zeker de avondfoto's vond ik zeer geslaagd..ik denk zeker dat jullie je daar goed vermaken..
    Ik ga morgen voor 'n paar dagen naar Zeeland met m'n zwager Jo en Rietje gaat naar Anne-Marie wat papieren uitzoeken want er moet nog veel gebeuren..gelukkig is het nu heel mooi weer hier..geniet ze in Spanje groetjes Tony en Rietje..
  2. Petra:
    23 september 2017
    Gelukkig na alle onzekerheid toch nog goed terecht gekomen. Geniet ervan!
  3. Petra:
    23 september 2017
    Gelukkig na alle onzekerheid toch nog goed terecht gekomen. Geniet ervan!
  4. Jos Govers:
    23 september 2017
    Ja Ja een prachtige historische stad waar je alles op loopafstand kunt bewonderen. Vorig jaar met de 2 zonen daar ook geweest.
    Hoop dat alles met de schouder hersteld is en jullie weer een volgende trip kunnen gaan inplannen.
    Wij zijn na 5 weken camperen in Frankrijk op terugreis naar zummeren en hopen jullie binnenkort weer eens te ontmoeten om mooie tijden bij te praten.
  5. Els Schweren:
    24 september 2017
    Fijn om te horen dat jullie het goed naar jullie zin hebben in het zonnige zuiden.
    Een goede keus.
  6. Ruut en Trees:
    24 september 2017
    Na alle ellende kunnen jullie nu genieten in Andalusië. Geniet er met volle teugen van en we blijven graag weer op de hoogte.
    Groetjes,
    Ruut en Trees