Florida Irma en Jose

9 september 2017 - Amsterdam, Nederland

Onze koffer staat nog steeds leeg in de hoek van de kamer. Ad kijkt ieder uur op de hurricanewebsite en houdt hurricane Irma in de gaten, maar het wordt steeds duidelijker dat Florida in de problemen komt. Op het nieuws zien we de lange rijen inwoners van Florida in de file staan om de Sunshinestate zo snel mogelijk te verlaten want deze keer lijkt het menens te worden.

De hele week heb ik contact met Rick en Dottie die in Canada met spanning afwachten welke richting de orkaan op gaat. Je wordt er gek van als je moet afwachten of jou huis straks ook wordt vernield. Zij hebben een huis in Lakeland waar wij al verschillende keren zijn geweest. De huizen in de VS zijn bijna allemaal houtskeletbouw en met orkaankracht 4 heb je veel geluk als je woning overeind blijft.

Wij hebben een ticket geboekt voor a.s. dinsdag om voor 6 weken naar Florida te gaan. Het wachten is nu op Air Berlin die de vluchten al hebben afgeblazen tot 11 september. 12 september zal ook wel volgen en misschien krijgen we dan toch nog wat terug van ons ticket. Wie weet…

A.s. maandagmorgen komen Constant en Delia in ons huis en gaan we kijken hoe we dit oplossen. Waarschijnlijk gaan we naar hun nieuwe onderkomen in Spanje, zij hebben ons dit jaar al vaker uit de brand geholpen.

We hebben ondertussen al heel wat vrienden en kennissen in Florida en in gedachten zijn wij bij hen die zo in angst zitten voor wat komen gaat. Hopelijk valt het mee. Heel veel sterkte allemaal, wij leven met jullie mee!!

1. Petra:
    9 september 2017
    Wat een pech, maar aan de andere kant mag je blij zijn dat je daar niet zit. Ik hoop voor jullie dat er snel een oplossing komt.
    Groetjes van Petra en Alhagie
  2. Tony Peters:
    9 september 2017
    Hallo Ad en Anne-Marie,wat 'n verhaal met deze keer zoveel spanning hoe het gaat aflopen...voor jullie en alle mensen in het aankomende rampgebied hopen wij dat het heel erg mee gaat vallen en wensen iedereen ontzettend veel sterkte en voor jullie 'n prettige oplossing...ook wij leven met iedereen mee...
  3. Katita:
    9 september 2017
    Goodness how difficult to have to figure out housing and trip changes. But glad you aren't there already. We have lots of friends in FLA too so awful for them.

We are just getting ready to leave on Tuesday to Lyon France where our hosts will pick us up and we will be about 1.5 hrs south to house and dog sit for a month then travel about Provence the last half of Oct.

Hope all works out for you. Spain sounds nice too as an alternative!! Cheerio from Toronto.
    Katita and Geoff
  4. Cherie Fletcher:
    Hi Anne-Marie and Ad
    We too are watching the path of Irma. It will destroy everything I think. So distressing that there is still more to come. You did say how you loved it there.
    We are now living in our campervan and enjoying the life of gypsies. It does bring one so much closer to nature and develops a new appreciation of resources such as water.
    Currently we are staying with John's sister Ali who has lung cancer while her husband is in hospital. So far so good here.
    Best of luck with your travels.
    Cherie and John
  5. Renee & Clemens:
    9 september 2017
    Hoi Anne-Marie en Ad, f Fijn dat je ons iets laat weten. Spannende tijden voor iedereen. Liefs, R & C.
  6. Albert & Nicole:
    9 september 2017
    Ook wij denken aan diegene die nu in angst leven en aan iedereen die al getroffen zijn door deze verwoestende orkanen. Liefs van Albert & Nicole.
  7. Els Klein:
    10 september 2017
    Jullie boffen om het van grote afstand af te mogen wachten.
    We hopen dat deze reis voor jullie toch nog doorgang zal vinden.
  8. Marende en Jan:
    10 september 2017
    wij blijven het volgen......horen het maandag wel van jullie......
  9. Ruut en Trees:
    11 september 2017
    Beter van grote afstand te moeten wachten dan midden in een orkaan angsten te moeten uitstaan. We lezen wel hoe het afloopt en wie weet vanuit jullie Spaans adres.
    Groetjes R&T